T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / MALTEPE - Şehit Osman Yılmaz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Etiket Sonuçları: rehberlik etkinlikleri

May

Kişisel ve Gelişim Programıyla Ritmini Yakala çevrimi oturumumuz bu haftaki Özgüven Geliştirme konusunu işledik. 

Nis

Arkadaşlık İlişkileri

Kiminle/Kimlerle  arkadaş oluruz? 

Arkadaşlarımız bizi nasıl etkiler? ya da Biz arkadaşlarımızı nasıl etkileriz?

"Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim" 

"İnsibağ(huy aktarımı)" 

"Mü'min mü'minin aynasıdır"

"Kişi arkadaşının dini üzeredir" 

Arkadaşlık ilişkileri bağlamında öğrencilerimizin duygu ve düşüncelerini, arkadaşlık biçimleri ve etkileri üzerine  öğrencilerimizle sınıf rehberliği gerçekleştirdik.

 

Nis

Kişisel ve Kariyer Gelişim için Ritmini Yakala  rehberlik mottomuzla öğrencilerimize çevrimiçi Mesleki Eğilim Belirleme Envanteri uyguladık.  

Nis

11. ve 12. sınıf öğrencilerimizle İbn-i Haldun Üniversitesi'ni zitaret ettik. Üniversitenin öğrencilere sağladığı imkanlar ve üniversitede bulanan bölümler hakkında bilgi aldık. 'KENDİ MARKANI OLUŞTUR, SEN MARKA OL'    sözünü de RİTMİMİZİ YAKALAYARAK gerçekleştirebiliriz. 

Nis

Öğrencilerimizin düşünme becerilerini geliştirmek, kendi ve çevresinin farkındalığını arttırmak ve kendi potansiyelleri bağlamında harekete geçirmek için onlara gösterilen resmin ne anlama geldiğini , yansımalarını sorduğumuz sınıf rehberlik etkinliği yaptık. Öğretmenlerimizle de bu resim üzerine fikirlerimizi paylaştık.  Amacımız öğrencilerin kendi farkındalıklarını oluşturup, kendi ritimlerini bulup düşüncelerini yaşama yansıtmaları.

Okulumuzun ilk mezunlarından 3. sınıf PDR öğrencisi Sare Nur ve arkadaşlarıyla da okullardaki eleştirel düşünme üzerine görüşmeler yaptık. 

Nis

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KAPSAMINDA BİLİNÇLENDİRME

Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade etmektedir.

·         Adınız soyadınız,

·         T.C. Kimlik bilgileriniz, T.C. kimlik numaranız, pasaport numaranız,

·         Doğum yeriniz ve tarihiniz,

·         Cinsiyetiniz,

·         Adresiniz,

·         Telefon numaranız,

·         E-posta adresiniz,

·         Resim, görüntü, ses kaydınız,

·         Hobileriniz,

·         Etkileşimde bulunulan kişiler,

·         Aile bilgileri,

·         Sağlık bilgileri gibi kişiyi doğrudan ya da dolaylı olarak belirlenebilir tüm veriler kişisel veri olarak kabul edilmektedir. Takma isimler de tek başına veya başka kaynaklarla birleştirildiğinde kişiyi tanımlamayı sağlayabilecek nitelikte ise bu tarz veriler de kişisel veri olarak kabul edilir.

İnternet ortamında yapılan her paylaşım, girilen her veri, size ve bilgilerinize ulaşmak isteyen kötü niyetli kişiler tarafından kullanılabilir. Özellikle sosyal ağlarda paylaşılan bilgiler. Paylaşım yapmadan önce ne gibi sonuçları olabileceği konusunda iyi düşünmek gerekir. 

Akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla küçük bir pop-up ile rızanızla onayınızı alıp, telefonunuzdaki bilgilere ulaşılabilir ve bunlar paylaşılabilir.

Kişisel Verilerimizi Nasıl Korumalıyız?

1.      İşlem yapmak istediğimiz platformların kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikalarını okumak. İlgili sayfanın hakkımızda kısmını okumak.

2.      İndirdiğiniz uygulamalar sizden hangi bilgileri istiyor iyi analiz etmek.

3.      Çok fazla kullanmadığınız uygulamaları telefonunuzda indirmemek ve telefonunuzda tutmamak.

4.      İndirdiğiniz uygulamalar hangi hesaplarla senkronize olduğuna dikkat etmek ve senkronize olmasını istemediğiniz hesaplarınıza erişim izni vermemek.

5.      Telefon ayarlarınızdan hesaplarınızı, uygulama yöntemi, konum servisleri ve güvenlik uygulamalarınıza tekrar gözden geçirmek. Sosyal ağlarda gizlilik ve güvenlik ayarlarını okuyup ona göre izin/onay vermek.

6.      Her yerde şifreleme kullanmak. Kişisel verilerinizi korumanın en iyi yolu başkalarının erişmesini önlemek ve verilerinizi şifrelemektir. İlk adım dosya depolarınıza şifre koymaktır. İkinci adımda ise ssl şifreleme ile çalışan web siteleri kullandığınıza emin olmaktır. Bir web sitesinin adresi "https: //" ile başlıyorsa veya web tarayıcınızın adres çubuğunda sitenin adının önünde bir asma kilit simgesi görürseniz şifreli olup olmadığını anlarsınız. Verilerinizi güvende tutmak için şifrelemeyi kullanmanın başka bir yolu, nereye giderse gitsin tüm internet trafiğinizi şifreleyen kullanmaktır.

7.      Çevrimiçi ayak izinizi en aza indirin. Kullanmadığınız hesaplarınızı bulun ve bunları çevrimiçi ortamdan silin. Hesaplarınızı kolayca yönetebileceğiniz şekle getirecek kadar aza indirdiğinizde ikinci olarak yapacağınız şey hesaplarınızı belirli gruplara ayırmaktır. Ayrıca en önemli basamak asla silmeyeceğiniz hesaplarınızı güvenilir bir e-posta adresine bağlamaktır.

 

Sizden kişiler ya da kurumlar kişisel bilgilerinizi istediğinde, yapılacak işlemler ve sizin haklarınız konusunda sizi aydınlatmakla yükümlüdürler.  Bilgileri niçin topladıkları, ne kadar süre saklayacakları, başka kurumlar ve kişilerle paylaşım yapmayacaklarına dair sizi bilgilendirmeleri gerekir.

Kişisel Verilerin Korunmasına Kanunu

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (kısaca KVKK); 7 Nisan 2016 tarihinde resmî gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.  Kanunun amacı, kişisel verilerin işlenme şartlarını, kişisel verilerin işlenmesinde kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını, kişisel verileri işleyen kişilerin uyacağı usul ve yükümlülükleri kapsar. Kişinin mahremiyetinin korunması ile veri güvenliğinin sağlanması da bu kapsamda değerlendirilmektedir. KVKK kanunu ile, kişisel verilerin sınırsız biçimde ve gelişigüzel toplanması, yetkisiz kişilerin erişimine açılması, ifşası veya amaç dışı ya da kötüye kullanımı sonucu kişilik haklarının ihlal edilmesinin önüne geçilmesi amaçlanır.

Kişisel bilgilerinizin işlenilip işlenmediğine dair bilgi talep etme, işlenme amacı ve amacına dönük işlenip işlenmediği ile ilgili bilgi isteme, kişisel verilerinizin silinmesi veya yok edilmesini isteme, işlenen bilgiler kanuna aykırı olarak işlenmiş ve kişiyi zarara uğratıyorsa zararın giderilmesini talep etme.

‘Bilmek Uygulamaktır’

Uzman Psikolojik Danışman

Sibel AYDENİZ

 

Nis

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KAPSAMINDA BİLİNÇLENDİRME

Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade etmektedir.

·         Adınız soyadınız,

·         T.C. Kimlik bilgileriniz, T.C. kimlik numaranız, pasaport numaranız,

·         Doğum yeriniz ve tarihiniz,

·         Cinsiyetiniz,

·         Adresiniz,

·         Telefon numaranız,

·         E-posta adresiniz,

·         Resim, görüntü, ses kaydınız,

·         Hobileriniz,

·         Etkileşimde bulunulan kişiler,

·         Aile bilgileri,

·         Sağlık bilgileri gibi kişiyi doğrudan ya da dolaylı olarak belirlenebilir tüm veriler kişisel veri olarak kabul edilmektedir. Takma isimler de tek başına veya başka kaynaklarla birleştirildiğinde kişiyi tanımlamayı sağlayabilecek nitelikte ise bu tarz veriler de kişisel veri olarak kabul edilir.

İnternet ortamında yapılan her paylaşım, girilen her veri, size ve bilgilerinize ulaşmak isteyen kötü niyetli kişiler tarafından kullanılabilir. Özellikle sosyal ağlarda paylaşılan bilgiler. Paylaşım yapmadan önce ne gibi sonuçları olabileceği konusunda iyi düşünmek gerekir. 

Akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla küçük bir pop-up ile rızanızla onayınızı alıp, telefonunuzdaki bilgilere ulaşılabilir ve bunlar paylaşılabilir.

Kişisel Verilerimizi Nasıl Korumalıyız?

1.      İşlem yapmak istediğimiz platformların kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikalarını okumak. İlgili sayfanın hakkımızda kısmını okumak.

2.      İndirdiğiniz uygulamalar sizden hangi bilgileri istiyor iyi analiz etmek.

3.      Çok fazla kullanmadığınız uygulamaları telefonunuzda indirmemek ve telefonunuzda tutmamak.

4.      İndirdiğiniz uygulamalar hangi hesaplarla senkronize olduğuna dikkat etmek ve senkronize olmasını istemediğiniz hesaplarınıza erişim izni vermemek.

5.      Telefon ayarlarınızdan hesaplarınızı, uygulama yöntemi, konum servisleri ve güvenlik uygulamalarınıza tekrar gözden geçirmek. Sosyal ağlarda gizlilik ve güvenlik ayarlarını okuyup ona göre izin/onay vermek.

6.      Her yerde şifreleme kullanmak. Kişisel verilerinizi korumanın en iyi yolu başkalarının erişmesini önlemek ve verilerinizi şifrelemektir. İlk adım dosya depolarınıza şifre koymaktır. İkinci adımda ise ssl şifreleme ile çalışan web siteleri kullandığınıza emin olmaktır. Bir web sitesinin adresi "https: //" ile başlıyorsa veya web tarayıcınızın adres çubuğunda sitenin adının önünde bir asma kilit simgesi görürseniz şifreli olup olmadığını anlarsınız. Verilerinizi güvende tutmak için şifrelemeyi kullanmanın başka bir yolu, nereye giderse gitsin tüm internet trafiğinizi şifreleyen kullanmaktır.

7.      Çevrimiçi ayak izinizi en aza indirin. Kullanmadığınız hesaplarınızı bulun ve bunları çevrimiçi ortamdan silin. Hesaplarınızı kolayca yönetebileceğiniz şekle getirecek kadar aza indirdiğinizde ikinci olarak yapacağınız şey hesaplarınızı belirli gruplara ayırmaktır. Ayrıca en önemli basamak asla silmeyeceğiniz hesaplarınızı güvenilir bir e-posta adresine bağlamaktır.

 

Sizden kişiler ya da kurumlar kişisel bilgilerinizi istediğinde, yapılacak işlemler ve sizin haklarınız konusunda sizi aydınlatmakla yükümlüdürler.  Bilgileri niçin topladıkları, ne kadar süre saklayacakları, başka kurumlar ve kişilerle paylaşım yapmayacaklarına dair sizi bilgilendirmeleri gerekir.

Kişisel Verilerin Korunmasına Kanunu

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (kısaca KVKK); 7 Nisan 2016 tarihinde resmî gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.  Kanunun amacı, kişisel verilerin işlenme şartlarını, kişisel verilerin işlenmesinde kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını, kişisel verileri işleyen kişilerin uyacağı usul ve yükümlülükleri kapsar. Kişinin mahremiyetinin korunması ile veri güvenliğinin sağlanması da bu kapsamda değerlendirilmektedir. KVKK kanunu ile, kişisel verilerin sınırsız biçimde ve gelişigüzel toplanması, yetkisiz kişilerin erişimine açılması, ifşası veya amaç dışı ya da kötüye kullanımı sonucu kişilik haklarının ihlal edilmesinin önüne geçilmesi amaçlanır.

Kişisel bilgilerinizin işlenilip işlenmediğine dair bilgi talep etme, işlenme amacı ve amacına dönük işlenip işlenmediği ile ilgili bilgi isteme, kişisel verilerinizin silinmesi veya yok edilmesini isteme, işlenen bilgiler kanuna aykırı olarak işlenmiş ve kişiyi zarara uğratıyorsa zararın giderilmesini talep etme.

‘Bilmek Uygulamaktır’

Uzman Psikolojik Danışman

Sibel AYDENİZ

 

Nis

1-7 Nisan Ulusal Kanser Haftası (Kanseri birlikte yenebiliriz!”, “Kanserden korunabiliriz.”

 

·         Kanser, önlenebilir, erken tanı ile tedavi edilebilir bir hastalıktır.

·         Bilgi eksikliği, korku, ihmal gibi nedenlerle tanı geciktiğinde tedavi de güçleşmektedir.

·         Ülkemizde ise kanser, yıllardır en sık izlenen ikinci ölüm sebebidir. Yaklaşık her 6 ölümden biri kanser nedeniyle gerçekleşmektedir.

·         Erkeklerde akciğer, kadınlarda ise meme kanseri en sık izlenen kanser olma özelliğini sürdürmektedir.

·         Özellikle tarama programları ve kanser belirtilerinin erken fark edilmesi, teşhis ve tedavi hizmetlerine erken dönemde erişilmesi yolu ile uygulanan tedavinin yaşam kalitesine çok şey katabildiği kanser türleri göz önüne alınırsa, korunmanın önemi daha da artmaktadır.    

·         Son yıllarda yapılan çalışmalar, kanser konusunda en önemli kontrol stratejisinin korunma ve erken teşhis olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Bu kapsamda; kanserojen maddelerin tespiti, risk faktörlerinden kaçınma, önleme, korunma, tarama ve erken tanı en önemli kanser kontrol stratejileri arasında yer almaktadır.

·         Birçok kanser, bir şeylerin yolunda gitmediğini gösteren erken belirti ve semptomlar gösterir. Bunlara meme, rahim ağzı, kolorektal, deri, ağız ve bazı çocukluk çağı kanserleri dahildir.

Kanserle Mücadelede Neler Yapılabilir?

Sağlıklı bir birey olmak sizin elinizde!

Bireyler olarak, sağlıklı ve aktif bir yaşam tarzı sürdürmek, alkol, tütün ve aşırı/uzun süreli güneşe maruz kalmaktan kaçınmak da dahil olmak üzere sağlığımızın sorumluluğunu üstlenebiliriz.

Okullar kanser risk faktörleri hakkında bilgi sağlayabilir ve çocuklar, ebeveynler, aileler, toplum genelinde sağlıklı davranışların savunucuları Özellikle iyi beslenmeyi ve fiziksel aktiviteyi destekleyen bir ortam geliştirebilirler.

İşverenler, işyerinde asbest ve diğer işyeri kanserojenleri gibi kansere neden olan maddelere mesleki maruziyeti önlemek için işyerinde politikalar uygulayabilir, ayrıca dumansız alanlar oluşturabilir ve çalışanları arasında fiziksel aktiviteyi ve sağlıklı beslenmeyi teşvik edebilir.

Şehirler ve topluluklar (Hasta Dernekleri, Uzmanlık Dernekleri ve ilgili diğer sivil toplum kuruluşları) vatandaşlarının sağlığını ve refahını geliştiren ve koruyan kaliteli bir kentsel çevrenin yaratılmasında öncülük.(bilgiler Halk Sağlığı Toplum Merkezi internet sayfasından alınmıştır.)

Farkındalık ve Bilinç Düzeyinin Artırılması için öğrencilerimizle okulumuzda çalışmalar yaptık.

Mrt

 

Öğrenme Stilleri ;

Her öğrencinin bilgiyi öğrenirken ve hatırlarken; kendine özgü kullandığı yollardır.

Öğrenme stilini keşfetmek akademik ve sosyal başarıyı arttırır.

Her birey birden fazla öğrenme stiline sahip olabilir ve bu öğrenme düzeyini farklı düzeylerde kullanılıyor olabilir.

Öğrenme stilleri değişmez değildir, değişebilir.

Öğrenme Stilleri 

1. GÖRSEL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP OLANLAR;

Bilgi görsel ve yazılı bir şekilde sunulduğunda en iyi şekilde öğrenir.      Bu öğrenciler genelde sessiz bir ortamda ve yalnız çalışmaktan hoşlanırlar. Ayrıca bilgileri hatırlamak için zihinlerinde canlandırırlar. Ders çalışırken renkli kalemler kullanabilir. Düzenli not tutup, kavram haritaları kullanabilir.Konularla ilgili videoları, sunumları, araştırmaları inceleyebilirler.

2. İŞİTSEL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP OLANLAR;

Bu öğrenme stiline sahip insanlar, bilgi sözel olarak sunulduğunda en iyi şekilde öğrenir. Bir sınıf ortamında dersi dinleyerek ya da grup tartışmalarına katılarak daha iyi öğrenirler. Bir şeyi hatırlamaya çalıştıklarında genellikle yüksek sesle tekrar eder, bilginin açıklanış şeklini zihinlerinde tutmaya çalışırlar. Öğrenmesi zor ve yeni konulara çalışırken sesinizi kaydedip, tekrar dinleyebilir. Aynanın karşısına geçip çalıştığınız konuyu kendinize anlatabilir, Bir konuyu pekiştirmek için arkadaşlarınızla konuyu tartışın yada anlatım yapabilirler.

3.DOKUNSAL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP OLANLAR;

Bu öğrenme stiline sahip insanlar, fiziksel olarak bir faaliyeti yaptıkları zaman en iyi şekilde öğrenirler. Sınıf ortamında materyalleri kullandıkları ve onlarla deneme yaptıklarında en iyi şekilde öğrenirler. Birçalışmaya başlamadan önce zihinlerinde canlandırır, sonra çalışmayı yapmaya başlarlar.

Uzun süre hareketsiz olmak zor olacağından ders çalışırken pomodoro tekniğini kullanabilir,Aldığınız notları tekrar yazarak çalışabilir,Aldığınız notları tekrar yazarak çalışabilirler.

Öğrencilerimize çevrimiçi olarak Öğrenme Stilleri Envanteri uyguladık. Öğrenme stilleri envanter sonuçlarını rehberlik servisinden alabilir, çalışma sürecini değerlendirebilirsiniz.

 

Mrt

Meslekle ilgi, değer, yetenek ve kişilik özellik ilişkisi olan okul rehberlik hedefimiz doğrultusunda, Bilgi Üniversitesi işbirliği ile Uluslararası İlişkiler,  Bilişim Güvenliği Teknolojileri, Sağlık bölümleri hakkında bilgi aldık. 

Mrt

01-07 Mart 2024 Yeşilay Haftası ilçe etkinlikleri Öğrenci Meclisleri Projesi kapsamında Akran Danışmanlığı ile öğrencileriimiz deneyimlerini anlatıyor. Lise sürecinde sosyal, akademik ve teknolojik anlamda deneyimlerini paylaşıyorlar. 

Şbt

Sözlük Özgürlüktür proje kapsamında 

*Kitap okuma çalışması,

*Şiir yazma ve okuma çalışmaları 

*Anahtar kelimelerle piyes ,fabl,öykü,masal yazma çalışmaları yapılıp yazılan piyesler sınıfta canlandırıldı.

*Deyimler ve Atasözleri okumalari,

*Deyimleri ve Atasözleri resimleme çalışmaları,

*Kelime türetme çalışmaları yapıldı.

Şbt

Ben Okuyorum İstanbul Okuyor projesi kapsamında kitap okuyoruz.Okuma saatlerinde okuduğumuz kitapların tahlillerini yapıyoruz

Şbt

Öğretmenlerimizle eğitimlerimiz, istişarelerimiz devam ediyor.

Şbt

Rehberlik Servisi olarak velilerimizle  görüşmelerimiz devam etmektedir. 

Şbt

11. ve 12. sınıfta okuyan gönüllü öğrencilerimizle çevrimiçi, Psikolog Annamaria Genovasi ve Rehberlik Servisi ile Kendini Tanıma yolculuğunda olan öğrencilerimizle eğitimlerimiz devam ediyor.

Şbt

Öğrencilerimize Rehberlik Servisi olarak Sınavlarda Başarılı Olacakları Etkili Ders Çalışma Yöntemleri ve Etkili Motivasyon konusunda konferans salonunda seminer verilmiştir. 

Başarılı olmaya gönlü olan öğrencilerimize ; Hemen, Şimdi, Basit ve Somut Adımlarla çalışmanın devamı, sınav sürecindeki çalışma şekillerinin, davranış, duygu ve düşünce  biçimlerinin sonuca etkisinden söz edilmiştir.Bu süreçte tüm öğrencilerimize başarılar ve kolaylıklar diliyoruz.

Şbt

Öğrencilerimiz dilerlerse ÖSYM'nin Aday İşlemleri Sisteminden e-devlet şifreleriyle başvuru yapabilirler ya da Rehberlik Servisiyle YKSbaşvurularını 26 Şubata kadar gerçekleştirebilirler. 27 şubat son ödeme tarihi. 

Şbt

KİŞİSEL VE KARİYER GELİŞİM PROGRAMI İLE RİTMİNİ YAKALA, 

 STRES YÖNETİMİ modülünü çevrimiçi olarak dün akşam gönüllü öğrencilerimizle gerçekleştirik. 

Stres hayatımızın olmazsa olmazı, bizim stres hakkındaki bakış açımızın ; stresi etkili hale getirip  harekete geçiren, başarıya ulaştıran olması için  farkındalık kazanmak ve hayatımıza yansıtmak için eyleme/davranışa dökmek aslolan...

Ock

Okulumuz rehberlik servisi tarafından öğrencilerimize ; interneti nasıl yararlı bir şekilde kullanırız? ,

Dijital Ayak İzimizi bıraktığımız Dijital Dünyada paylaşımlarımızın SİLİNEMEZ ve SÜRESİZ olduğunu bilerek internet kullanımının öneminden bahsettik. 

Dijital Vatandaş Olmak, hangi paylaşımların, mesajların,  Siber Zorbalık olduğu ve böyle bir duruma maruz kaldığımızda neler yapmamız gerektiği ile ilgili sınıflarda sunum gerçekleşmiş, öğrencileirmizin sorularına yanıtlar verilmiştir.

Ara

Okul rehberlik servisi tarafından, DYK'ya katılan öğrencilerin devam-devamsızlık durumları, üniversite hazırlık süreçleri ve hedefe yönelik çalışma programları üzerine küçük grup görüşmeleri gerçekleştirildi.

Ara

12. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZLE KAHRAMANLAR YETİŞTİREN MİLLİ SAVUNMA ÜNİVERSİTESİ TANITIM TOPLANTISINA KATILDIK. MİLLİ SAVUNMA ÜNİVERSİTESİ'NE BAŞVURU, KATILIM VE SONRAKİ SÜREÇLERLE İLGİLİ BİLGİ ALDIK. (ilgili bilgileri fotoğraflardan da ulaşabilirsiniz)

Ara

 

KİŞİSEL VE KARİYER GELİŞİMİ

Her bireyin; yetenek, ilgi ve değerleri birbirinden farklıdır.  Bu nedenle yapacağımız meslek seçimleri de farklılık göstermektedir/ gösterecektir. İlk adım ilgi, değer ve yeteneklerimizin farkına varmaktır. Burada kendime soracağım;

Ne yapmaktan hoşlanırım?

·         Kendime özgü olduğunu düşündüğüm şeyler nedir?

·         Hangi meslekler beni heyecanlandırır?

·         Bu mesleklerin özellikleri, çalışma koşulları ne? Benim kişisel özelliklerimle örtüşüyor mu?

·          Seçtiğim/ seçeceğim meslekler için gerekli olan derslerde akademik başarım ne durumda? Gibi soruları yanıtlamam seçeceğim mesleği gösterecektir. Bu sorularla birlikte mesleğe giden yolda belli başlı derslerden sorumlu olarak YKS’ye hazırlanırız.

PEKİ YKS NEDİR?

YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)

30 Haziran 2018’de ilk olarak uygulanan yeni sınav sistemi YKS’nin ilk oturumu TYT(Temel Yeterlilik Sınavı)’dir. Üniversiteye yerleşmek isteyen tüm adayların, tercih etmek istedikleri bölümler ve alanları ne olursa olsun bu ilk oturuma girmek zorundadırlar. Bu oturumda puan türlerinde belirlenen barajı geçen adaylar, ikinci oturum olan AYT/YDT’ye girmeye hak kazanırlar.

Yüseköğretim Kurulu'ndan yapılan açıklamaya göre SAY, SÖZ, EA ve DİL puan türlerinde sınav puanı hesaplanması için uygulanmakta olan TYT puan türünde 150 puan almış olma şartı ile yerleştirme puanlarının hesaplanmasında; TYT puan türü için 150, SAY, SÖZ, EA ve DİL puan türleri için 180 olan sınav puanı barajı uygulaması kaldırıldı.

 

TEMEL YETERLİLİK SINAVI (TYT)

Her adayın girmesi gereken oturumdur, dört yanlış bir doğruyu götürür. Lisede 9. ve 10. Sınıf konularını içerir. Toplam 120 soru 165 dakikadır. Üniversitenin lisans (4 yıllık) bölümler için %40 etkilidir.

Türkçe:40 soru ,Matematik:40 soru, Sosyal Bilimler 40 soru (Tarih: 5, Coğrafya:5, Felsefe: 5, Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi: 5), Fen Bilimleri 40 soru (Fizik :7, Kimya:7,Biyoloji: 6)

 

ALAN YETERLİLİK SINAVI (AYT)

Adayların kendi alanlarındaki başarılarını ölçen oturumdur. 4 yıllık lisans bölümleri gereklidir. Lisans (4 yıllık) bölümler için %60 etkilidir. Adaylara tek kitapçık verilir.

Bu bölümde; Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1, Sosyal Bilimler-2, Matematik, Fen Bilimleri olmak üzere bölümlerden oluşur. Tek kitapçık olarak dağıtılır. 

Sayısal Adaylar Matematik ve Fen Bilimleri Testini, Toplam 80 soru

Matematik 40 soru, Fizik 14 soru, Kimya 14 soru, Biyoloji 13 soru

Eşit Ağırlık Adayları; Matematik ve Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1 testini, Toplam 80 soru

Matematik 40 soru, Edebiyat 24 soru, Tarih-1 10 soru, Coğrafya-1 6 soru

Sözel Adaylar; Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1 + Sosyal Bilimler-2 Testini, Toplam 80

Türk Dili ve Edebiyatı 24 soru, Tarih-1 10 soru Coğrafya-1  6 soru, Tarih-2 11 soru, Coğrafya-2 11 soru, Felsefe Grubu (Felsefe, Sosyoloji, Psikoloji, Mantık) 12 soru, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 6 soru

OBP-ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI NEDİR?

Üniversiteye yerleşirken merkezi sınav başarısıyla birlikte adayın 4 yıllık ortaöğretim başarısı da göz önünde bulundurulmaktadır. Okul başarı puanları sınav ham puanlarının üzerinde eklenerek adayın tercihlerde kullanacağı yerleştirme puanları hesaplanmaktadır.

 

YERLEŞTİRME PUANI HESAPLAMA FORMÜLÜ NEDİR?

TYT (%40) + AYT (%60) + OBP (30 VE 60 PUAN ARASI) = YKS YERLEŞTİRME PUANI

Ortaöğretim Başarı Puanı Hesaplama Tablosu

DİPLOMA NOTU

ÇARP

OBP

ÇARP

OKULDAN GELEN P.

100

 

 

X5

500

 

 

X0,12

60

90

450

54

80

400

48

70

350

42

60

300

36

50

250

30

 

 

Lise döneminde öğrencilerimizin KİŞİSEL VE KARİYER GELİŞİMLERİNDE KENDİ RİTMİNİ yakalamak için; seçtiği alanda sorumlu olduğu dersler ve sınav sistemi hakkında bilgi edinmesi daha doğru kararlar vermesine ve kendi seçimlerinde ne yapması, neye ne kadar çalışması gerektiğiyle ilgili ona yol gösterecektir. Bu süreçte rehberlik servisi olarak öğrencilerimizin KİŞİSEL VE KARİYER GELİŞİMLERİNDE yanındayız.

Uzman Psikolojik Danışman

Sibel AYDENİZ

 

 

Ara

10.sınıf öğrencilerimize 11. sınıfta ağırlıklı olarak seçecekleri derslerle ilgili sunum yapılmıştır.  öğrencilerimizin ilgi, değer, yeteneklerine göre  meslek seçmeleri için, mesleğin ağırlıklı olarak getirdiği dersler öğrencilerle paylaşılmıştır. YKS süreci ile ilgili bilgi verilmiştir. YÖK ATLAS tanıtılmıştır. 

Rehberlik Servisi olarak amacımız; Her öğrencinin kendi RİTMİNİ YAKALAYIP kişisel ve kariyer gelişimine destek olmaktır.

Kas

Okulumuz 11. ve 12. sınıf öğrencilerine, üniversiteye hazırlık süreçlerinde sınav kaygısının ne düzeyde olduğunu ölçmek için 'Sınav Kaygısı Envanteri' uygulanmıştır. Yüksek ve düşük kaygının  yaşamımızda ne gibi etkileri olacağına dönük farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Belirli düzeyde kaygı hissetmenin bizi başarıya götüreceği üzerine öğrencilere bilgi vermek için envanter sonuçları kullanılmaktadır ve bu doğrultuda seminer yapılıp bireysel görüşmelere devam edilmektedir.

Ekm

Kariyer ve Kişisel Gelişim Programı İle Ritmini Yakala.

1. Modülümüz Kendini Tanıma ile çevrim içi gerçekleştirdik. 

 Senin Renklerin Neler? Her renk güzeldir. Bu bağlamda öğrencilerimize Kişilik Testi ile   Renklerimiz keşfettik. 

En önemli değerlerimiz üzerine düşünüp, hangi mesleğin hangi değerleri gerektiği üzerine beyin fırtınası yaptık. 

Kendi ritmimizi yakalamak için  ilk adım kendini tanıma ile ilk oturumumuzu tamamladık.

Ekm

Şehit Osman Yılmaz Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde Kariyer Günleri başladı. Her ay bir mesleki kariyeri olan şahsiyetleri okulumuzda öğrencilerimizle buluşturmayı planladık. Okulumuzun rehberlik hedefi  'Mesleki İlgi, Değer, Yetenek ile Kişilik Özelliklikleri' ile Mesleğin Özellikleri, üniversite süreci, mezun olunca iş durumları, kazancı gibi konularda öğrencilerimizle deneyimlerin paylaşıldığı günde  ilk konuğumuz Av. Hilal TUNÇ GÜN.

Eyl

‍️‍️Yaşadığımız yüzyılda teknolojinin  gelişmesi, artan seçimler, hızlı değişim ile Kişisel Gelişime yatırım yapılması her zamankinden daha çok önem kazandı.

‍️Hele bir lise öğrencisi iseniz, belirsizlik, fazla seçenekten kaynaklı kararsızlık ve gelecek kaygısı, ergenlik süreci içerisinde zorlayıcı oluyor.

‍️Bu “Kariyer ve Kişisel Gelişim” programda pozitif psikoloji biliminin bize sundukları ile gençlerin;

️Kendilerini daha iyi tanımalarını,

️Hedeflerini belirlemelerini,

️Bu hedefe giderken iç motivasyon kaynaklarını keşfetmelerini,

️Kendi değer ve yeterliliklerini farkına varmalarını,

️Stres ve duygu yönetiminin ana unsurlarını,

️21.Yüzyılın olmazsa olmaz iletişim becerilerini,

️Ve tüm bu aşamalarda ihtiyaç duyacakları zaman yönetimi ve verimli çalışma tekniklerini işlemeyi,

Bu programda gençlerin ihtiyaçları olan hedeflerini gerçekleştirecek çalışma ritmini yakalamalarını ama en önemlisi hayatları için değerli Lise döneminde hem mutlu hem başarılı sonuçlar almalarını umuyoruz

Eyl

Rehberlik  Servisi  olarak Ritmini Yakala diyerek 12.sınıflarla üniversite hazırlık sürecini başlattık. 

Bu dönemin öğrencilerimizin her biri için etkili, eğlenceli ve keşifli olması için öncelikle Ritmimizi Yakalıyoruz.

Her bir öğrencimizin birbirinden farklı noktalarda, farklı koşullarda ve farklı özellikleri olduğunu kabul edip kendilerine uygun bir program hazırlamak için Rehberlik Servisi olarak öğrencilerimizin yanınızdayız.

Eyl

2023-2024 Eğitim- Öğretim Yılı Mesleki Gelişim Dönemi, Eğitim Ortamlarında Dijitalleşmenin Psikolojik ve Sosyolojik Etkileri sunumu Psikolojik Danışman Sibel AYDENİZ tarafından tüm öğretmenlerimize yapılmıştır. Dijitalleşmenin Psikolojik Etkileri Sanal Dünyada Zihinsel Sağlık ve sosyolojik etkileşimleri Toplumsal Değişim ve İletişim, Dijitalleşme ve Etik ve Sağlıklı Dijital Yaşam için Beceriler konuları değerlendirilmiştir.

Tem

2023 YKS Tercih Danışmanlığı, okulumuzda 27.07.2023-08.08.23 tercih sürecinde 9.00-15.00 arasında Rehberlik Servisi'nde yapılmaktadır. 

Tercih Sürecinde Önemli Notlar

Yerleştirme Mantığı

• Aynı programı seçen adaylar puan (sıra) üstünlüğüne göre yerleştirilir.

• Yerleşme şansı açısından adayın kendi tercih listesinde o programı kaçıncı sırada tercih ettiğinin önemi yoktur.

• Tercih listesini aday, en çok kazanmak istediği programdan başlayarak sıralamalıdır.

• Tercih listesinde aday bir programa yerleştirilirse, sistem adayın o sıranın altında ki tercihlerine bir daha bakmaz.

Adım Adım Tercihler

24 tercih

Başarı sıramıza göre tercih yapacağımız alt ve üst aralığı belirleyin. (örneğin +%20 - %30 o

labilir). Sınır belirleme puan türüne, bölüme, lisans ve ön lisans programına göre değişir.

Kullanacağımız tercih sayısının üçte birini başarı sıramızın önündeki yerlere ayırabiliriz.

Listeyi başarı sırasına göre sıraladıktan sonra kişisel istek ve eğilimlere göre (ücret, o turduğunuz yere yakınlık vb.) yerlerinde değişiklikler yapabilirsiniz.

Aday tercihlerini en çok kazanmayı istediği bölümden başlayarak yapmalı ve tercih listesinin en sonundaki bölümü kazandığında da sevinmelidir.

 TERCİH LİSTESİ

24 tercih

1- 3 TERCİH: HAYALLER

4-15ARASI TERCİH: GERÇEKLİKSINIRLARI 100bindeki aday ; 70 bin – 130 bin

16 – 20 ARASI TERCİH: GÜVEN SINIRLARI 100 bindeki aday: 130 – 170 bin

21 – 24 ARASI TERCİH: ARKAYA YASLANMA 100 bindeki aday: 170 – 300 bin

Tercihlerde Önemli Noktalar (Genel Olarak)

Genelde 100bin sıralamaya kadar alan bölümlerin tercihlerinde büyük oynamalar olmaz.

Sırasıyla SAY – EA

SAY: Tıp, eczacılık, diş hekimliği gibi bölümlerde çok büyük- öngörülemez sıra kaymaları genelde gerçekleşmez.

EA - Psikoloji – hukuk devlette büyük sıra kaymaları olmaz.

Başarı sıraları 150-200 binlerin üzerine çıkılan bölümlerde genelde hareketlilik daha fazla olur.

Vakıf üniversitelerinin %50 ve özellikle ücretli bölümlerinde hareketlilik daha fazla olur.

Bu nedenle geniş aralıktan yazılmalıdır.

 Tercihlerde Özet Olarak

Son 3 yılın sıralamaları ( Son yıl öncelikli olarak) kontrol edilir. O bölümde kontenjan değişimi varsa dikkate alınır

O üniversitede ilgili bölüm kontenjan değişimi dikkate alınır.

TERCİH HATALARI

Sadece 3-4 program yazıp tercih yapmak. Birkaç tercihle tercih listesini göndermek.

24 tercihi de doldurmak zorunda hissetmek. Puanıma yazık olacak bir yere yerleşsem yeterli!

Geniş aralıktan tercih yapmamak.

YKS Sonuç belgesini doğru yorumlamamak. (Sonuç belgesine bakarak tercih yönlendirmesi yapmak gerekir) Tercihlerde özel koşulları dikkate almadan tercih yapmak

Normal tercih döneminde tercih yapmayıp ek tercihleri beklemek

Haz

YKS REHBERİM

Sevgili Öğrencilerimiz; bu yıl üniversite adayları 17-18 Haziran 2023 tarihlerinde YKS (TYT-AYT) gerçekleşti. Sizler de bu sınava inşallah Haziran 2024’te katılım sağlayacaksınız. Elinizdeki ‘YKS Rehberim’ isimli portföy bir nevi sizin üniversiteye giden yolda rehberiniz olacak. YKS nedir, lisans programları neler, nasıl etkili ders çalışılır, TYT Yaz Bitirme Programı gibi içerikler sizleri bekliyor. İnşallah hepiniz hayallerini kurduğunuz üniversite ve bölümlere yerleşirsiniz.

YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) Nedir?

İlk oturum olan ağırlıklı 9. ve 10. Sınıf konularından soru sorulan Temel Yeterlilik Testi (TYT) Cumartesi saat 10:15’te gerçekleştirilmektedir. İlk sınav 165 dakika (2 saat 45 dakika) sürmektedir. İkinci oturum olan Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ise hemen akabinde Pazar saat 10:15’te gerçekleştirilmektedir. 180 dakika (3 saat) sürecek bu sınavda adaylar ağırlıklı olarak 10. 11. ve 12. sınıfta gördüğü konulardan soru çözmektedirler. İki yıllık önlisans programına yerleşmek isteyen adayların TYT sınavına girmesi yeterliyken SAYISAL, EŞİT AĞIRLIK ve SÖZEL lisans programına yerleşmek isteyen adayların ise hem TYT hem de AYT sınavlarına girmeleri gerekmektedir. Ayrıca DİL puan türünü oluşturmak isteyen adaylar ise Pazar öğleden sonra 15:45’te 80 sorudan oluşan Yabancı Dil Testi’ne (YDT) gireceklerdir. Bu sınavda toplamda 120 dakika (2 saat) sürecektir. Kısacası YKS; herhangi bir önlisans veya lisans programına yerleşmek isteyen adayların TYT, EŞİT AĞIRLIK, DİL, SAYISAL ve SÖZEL puan türlerini oluşturmak için girecekleri sınavlar bütünüdür.

YKS Hakkında Genel Bilgiler

• TYT’de toplam 120 soru vardır. Test ağırlığı soru sayısının fazla oluşu sebebiyle Türkçe ve Temel Matematik testlerindedir. TYT ağırlıkla Dil Bilgisi, Paragraf, Problem, Geometri kısımlarından soru gelmektedir. Bu sebeple her gün Paragraf, Problem ve Geometri çözme alışkanlığı oluşturmamız gerekmektedir.

TYT SORU DAĞILIMI

Türkçe

Sosyal Bilimler

(20 Soru)

Temel Matematik

Fen Bilimleri

(20 Soru)

Tarih

Coğrafya

Felsefe

DİKAB

Fizik

Kimya

Biyoloji

40

5

5

5

5

40

7

6

6

Toplam 120 Soru

• 2022 TYT’ye 3.008.287 aday katılmıştır.

 

 

 

 

 

AYT SORU SAYILARI

EŞİT AĞIRLIK

DERS

SORU SAYISI

MATEMATİK

40

EDEBİYAT

24

TARİH

10

COĞRAFYA

6

TOPLAM

80

 

SAYISAL

DERS

SORU SAYISI

MATEMATİK

40

FİZİK

14

KİMYA

13

BİYOLOJİ

13

TOPLAM

80

 

 

 

 

 

• AYT’de ise 40 soru Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1, 40 soru Matematik, 40 soru Fen Bilimleri ve 40 soru Sosyal Bilimler-2 olmak üzere toplam 160 soru bulunmaktadır. SAYISAL puan türünü oluşturmak isteyen adayın Matematik ve Fen Bilimleri testini, SÖZEL puan türünü oluşturmak isteyen adayın Türk Dili ve Edebiyatı Sosyal Bilimler-1 ve Sosyal Bilimler-2 testini, EŞİT AĞIRLIK puan türünü oluşturmak isteyen adayın Türk Dili ve Edebiyatı Sosyal Bilimler-1 ve Matematik testini, DİL puan türünü oluşturmak isteyen adayın TYT haricinde Yabancı Dil Testi’ni çözmesi gerekmektedir.

• YKS sonuçları genellikle temmuz ayının sonuna doğru açıklanır, temmuz sonu ve ağustos başı haftasında üniversite tercihleri yapılır. Ağustos ayının ortasında üniversite tercih sonuçları da belli olur.

• Sınav başvuru ücreti 2022 yılı için oturum başına 115 TL’dir.

• MSÜ (Milli Savunma Üniversitesi) ye Subaylık ve Astsubaylık için girmek isteyen adayların Astsubaylık isteyenlerin TYT’ye girmesi yeterliyken Subaylık isteyen adayların TYT ve AYT’ye de girmesi gerekmektedir.

• Adayların ortaöğrenimleri sonucunda elde ettikleri diploma notları 0,6 katsayısıyla çarpılarak OBP (Ortaöğretim Başarı Puanı) elde edilir ve puan adayların sınav sonucu elde ettikleri ham puana eklenerek yerleştirme puanı oluşturulur. OBP aday için oldukça önemli bir puandır.

• Bazı lisans programlar için en düşük başarı sıralaması şartı vardır. Bu sıralamanın altında sıralama yapan öğrenciler istedikleri bu bölümü tercih edememektedir. Bunlar;

Hukuk (EA)

En düşük 125 bininci (125.000)

Mühendislik programlarına yerleştirme işlemlerinde (Orman, Ziraat, Tarım Bilimleri ve Teknolojileri, Su Ürünleri/Su Bilimleri Fakülteleri programları ile Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği, Biyosistem Mühendisliği, Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği, Su Ürünleri Mühendisliği programları hariç; Ziraat Fakültelerinin Gıda Mühendisliği programları dâhil) (SAY)

En düşük 300 bininci (300.000)

Mimarlık (SAY)

En düşük 250 bininci (250.000)

Tıp

En düşük 50 bininci (50.000)

Öğretmenlik programlarına yerleştirme işlemlerinde (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı dâhil)

En düşük 300 bininci (300.000)

Eczacılık

En düşük 100 bininci (100.000)

Diş Hekimliği

En düşük 80 bininci (80.000)

 

 

2022 YKS TÜRKİYE GENELİ

TYT NET ORTALAMALARI

Türkçe

(40)

Temel Matematik

(40)

Sosyal Bilimler

(20)

Fen Bilimleri

(20)

17,7

6,9

7,9

3,2

 

                                                                       

 

 

2022 YKS TÜRKİYE GENELİ

AYT NET ORTALAMALARI

Türk Dili ve Edebiyatı Sos-1

Sosyal Bilimler-2

Matematik (40 Soru)

Fen Bilimleri (40 Soru)

Edb. (24)

Tarih-1

(10)

Coğ-1

(6)

Tar-2

(11)

Coğ-2

(11)

Felsf.

(12)

DİKAB

(6)

Fizik

(14)

Kimya

(13)

Biyoloji

(13)

6,6

2,6

2,9

1,9

3,6

2,1

1,4

7,2

2

1,5

2

*2022 AYT’ye 1.852.678 aday katılmıştır.

YKS-TYT Program

https://docs.google.com/document/d/1mHmlqMqiAADa8lW-bnzUSnENoFqM3Rjcm8q4QbIGB7U/edit?usp=sharing

 

Haz

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ETKİNLİKLERİ

İlk olarak öğrencilerimizin KENDİNİ TANIMA ile ilgili çalışmlara yer verilmiştir. (Öğrenci bilgi formu, otobiyografi, enneagram 9 tip mizaç modeli, teele çoklu zeka envanteri ile)

YAŞAM BECELERİLERİNİ geliştirmek için ; Kök Değerler ile ilgili çalışmalar (Saygı,sevgi, selamlaşma, gülümseme, yardımlaşma,dayanışma,dürüstlük, adalet....), drama çalışmaları ve sanat terapisi etkinlikleriyle birlikte yaşama, etkileşim içinde ürün ortaya koyma, geziler, kitap tahlili

ETKİLİ İNSAN OLMA; alışkanlıklarının farkına varma, etkili zaman yönetimi, bilinçli teknoloji kullanımı, sosyal ve akademik başarı ile ilgili sınıf rehberlik etkinlikleri yapılmıştır.

May

Okulumuz ilk mezunlarından okul birincimiz Sare Nur KORKMAZ, Medipol Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İngilizce) 2. sınıf öğrencisi olarak, okulumuzdaki öğrencilere lise sürecini, etkili ders çalışma, kaygı yönetimi, üniversite tercih süreci ve üniversite deneyimlerini paylaşmıştır. Kendisine katkılarından ötürü teşekkür ederiz. 

May

Rehberlik Servisi tarafından Sanat Terapisi tetkinliği ile 'Yaşam Becerilerini Arttırma, Birlikte Yaşama' ile ilgili lise  öğrencilerimizle çalışmalar yaptık. Çalışmamızda her birimizin hayatta bir yeri var ve bu yerde bizim izimiz var. Temasta bulunduğumuz kişiler bizim yerimizdeki izimize dokunuşlarıyla hayat hikayemizde yer etmekteler, bizde onların izlerine dokunup farklı resimler ortaya çıkararak onların yaşamında yer etmekteyiz. Amaç; birlikte farklı resimler, hikayeler oluşturmanın keyfine varmak. Bütün bireylerin farklı renkleri olduğunu kabul edip, kendi varoluşumuzu temasta olduğumuz kişilerle zenginleştirmek. 

Nis

Etkili insan Olmak (Zaman Yönetimi, Motivasyon, Etkili Çalışma)

 

Hepimizin 24 saati var ve bu 24 saat içinde yapıp ettiklerimiz bizim yaşamdaki yerimizi belirliyor. Ben bu 24 saatte neler yapıyorum? Gün içinde yaptıklarımın ne kadar farkındayım? Kendimi bu konuda ne kadar tanıyorum? Gün içerisinde neler yapıyorum? Neye ne kadar zaman veriyorum? 

 

Yaşamdaki hedeflerime amacıma ulaşmak için ne yapmalıyım? Nasıl Davranmalıyım? Davranışlarım beni hedeflerime götürür mü?

 

Yaptığım davranışlarda motivasyon kaynağım ne? 

 

Harekete geçmemi engelleyen ne? Ben hangi kategorideyim? 

 

Nasıl plan yapmalıyım? Acil/Acil değil-Önemli/Önemli Değil matrisinde ben en çok neredeyim? Yaptığım eylemler beni hedefime götürecek mi? 

 

Planlarım;Somut, uygulanabilir ve zaman aralıklı olmalı. Küçük adımlarla, yapmam gerekenleri kolaylaştırarak ve en önemlisi sahip olduğum bilgileri yaşamda kullanarak kendi gelişim sürecimde etkin rol oynayabilirim.

 

Rehberlik Servisi tarafından Beyhan Budak’ın ‘Etkili Zaman Yönetimi’videosundan kesitlerle öğrencilerimizle motivasyon, etkili zaman yönetimi ve çalışma konusunda interaktif şekilde paylaşımlarda bulunduk. Ayrıca öğrencilerimize James Clear'ın ATOMİK ALIŞKANLIKLAR ve Stephen R.Covey'in ETKİLİ İNSANLARIN 7 ALIŞKANLIĞI kitabını önerip kısa bilgiler üzerine konuştuk.

Nis

Etkili insan Olmak (Zaman Yönetimi, Motivasyon, Etkili Çalışma)

Hepimizin 24 saati var ve bu 24 saat içinde yapıp ettiklerimiz bizim yaşamdaki yerimizi belirliyor. Ben bu 24 saatte neler yapıyorum? Gün içinde yaptıklarımın ne kadar farkındayım? Kendimi bu konuda ne kadar tanıyorum? Gün içerisinde neler yapıyorum? Neye ne kadar zaman veriyorum? 

Yaşamdaki hedeflerime amacıma ulaşmak için ne yapmalıyım? Nasıl Davranmalıyım? Davranışlarım beni hedeflerime götürür mü?

Yaptığım davranışlarda motivasyon kaynağım ne? 

Harekete geçmemi engelleyen ne? Ben hangi kategorideyim? 

Nasıl plan yapmalıyım? Acil/Acil değil-Önemli/Önemli Değil matrisinde ben en çok neredeyim? Yaptığım eylemler beni hedefime götürecek mi? 

Planlarım;Somut, uygulanabilir ve zaman aralıklı olmalı. Küçük adımlarla, yapmam gerekenleri kolaylaştırarak ve en önemlisi sahip olduğum bilgileri yaşamda kullanarak kendi gelişim sürecimde etkin rol oynayabilirim.

Rehberlik Servisi tarafından Beyhan Budak’ın ‘Etkili Zaman Yönetimi’videosundan kesitlerle öğrencilerimizle motivasyon, etkili zaman yönetimi ve çalışma konusunda interaktif şekilde paylaşımlarda bulunduk. Ayrıca öğrencilerimize James Clear'ın ATOMİK ALIŞKANLIKLAR ve Stephen R.Covey'in ETKİLİ İNSANLARIN 7 ALIŞKANLIĞI kitabını önerip kısa bilgiler üzerine konuştuk.

Mrt

Öğrencilerimizin  gelişimleri için 'Etkili Motivasyon, Etkili Ders Çalışma'semineri düzenledik. Yaşanan süreçte duygu ve düşüncelerinin farkına varmaları yaşadıkları stresi yönetme becerileri ile ilgili rehberlik servisi tarafından 8. ve 12. sınıf öğrencilerine rehberlik servisi tarafından seminer yaptık

Şbt

Kriz yönetimi ve sonrasında ortaya çıkan öfke, stres ile başa çıkma konusunda öğrencilerimizle 

Kriz nedir?, Sonrasında verdiğimiz duygusal tepkiler neler?,

Verdiğimiz tepkileri nasıl yönetilir? konusunda öğrencilerle beyin fortınası yapıp paylaşımlardan bulunduk.

Ock

Kainatı puzzle gibi düşünürsek her birey bir parça ve bu parçaların her biri özel ve yerini başka parçaların dolduramayacağı üzerine

öğrencilerimize puzzle da yerlerini bulmaları için Gardner'ın çoklu zeka kuramına dayanan Teele Çoklu Zeka Envanterini uyguladık. 

Her öğrencinin grafiğinin birbirinden farklı olduğu, baskın ve sönük zekalarını keşfetmelerini sağlayarak. Hangi özelliklerini daha da geliştirebilecekleri konusunda rehberlik yapıldı. 

Ock

Öğrencinin kendini ve çevresini tanıması, ifade etmesi ve farkındalıklarını arttırması amacıyla okul ve çevresindeki kişilerden oluşan kağıtlara isimler yazıp sınıfta bir ebe seçtik ve arkadasında yazan ismi bileceği sorular sormasını istedik. Sınıf sadece evet/hayır cevapları ile ebeye arkadasındaki kişiyi ve değeri bulması konusunda yardımcı oldu. Keyifli ve eğlenceli bir etkinlik oldu.

Kişiyi tanımlayan sorular nelerdir?, Bir kişiyi nasıl tanırız? farkındalığı oluşturulmak amaçlandı.