T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / MALTEPE - Şehit Osman Yılmaz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Ara

OKULUMUZ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ TUĞBA ENGİN REHBERLİĞİNDE HİKAYE DİNLEME VE İNCELEME ETKİNLİĞİMİZ...

Kas

HAFTALIK KİTAP OKUMA ETKİNLİĞİMİZ...

Kas

Psikolog Annamaria Genevosi ve Rehberlik Servisi olarak yürüttüğümüz 'KARİYER VE KİŞİSEL GELİŞİM PROGRAMI İLE RİTMİNİ YAKALA' programımızda  'ZAMAN YÖNETİMİ ve ETKİLİ ÇALIŞMA' 3. Modülümüzü çevrimiçi olarak yaptık.  Etkili çalışmamızda bizi harekete geçirip başarı sağlayacak sloganımızı bulduk. 

Kas

Psikolog Annamaria Genevosi ile çevrimiçi olarak gönüllü öğrencilerle yürüttüğümüz 'KARİYER VE KİŞİSEL GELİŞİM PROGRAMI İLE RİTMİNİ YAKALA' projemizde 2. modül olan 'HEDEF BELİRLEME-MOTİVASYON'sunumunu gerçekleştirdik. Modülün sonunda Kahoot uygulamasıyla hem eğlendik hem öğrendik. 

Kas

11. ve 12.sınıf öğrencilerine Sınav Kaygısı Envanteri uygulanmış ve öğrencilerin sınav kaygısı yüksek düzeyde bulunmuştur. Bunun sonucunda sağlıklı, dozunda olan kaygı düzeyinin motivasyona dönüşmesine yönelik 'KAYGIYI MOTİVASYONA DÖNÜŞTÜRMEK' konulu seminer okul psikolojik danışmanı Sibel AYDENİZ tarafından verilmiştir.

Kas

Okulumuz 11. ve 12. sınıf öğrencilerine, üniversiteye hazırlık süreçlerinde sınav kaygısının ne düzeyde olduğunu ölçmek için 'Sınav Kaygısı Envanteri' uygulanmıştır. Yüksek ve düşük kaygının  yaşamımızda ne gibi etkileri olacağına dönük farkındalık yaratmak amaçlanmaktadır. Belirli düzeyde kaygı hissetmenin bizi başarıya götüreceği üzerine öğrencilere bilgi vermek için envanter sonuçları kullanılmaktadır ve bu doğrultuda seminer yapılıp bireysel görüşmelere devam edilmektedir.

Kas

OKULUMUZ 11-A SINIFI ÖĞRENCİSİ MELİSA DİKCE 1O KASIM'DA ATATÜRK'Ü ANMA PROGRAMINDA TÜM OKULA SUNMAK ÜZERE BİR MEKTUP HAZIRLADI. ÖĞRENCİMİZE BU ANLAMLI HEDİYESİ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUZ. CUMHURİTİMİZİN KURUCUSU ULU ÖNDER ATATÜRK'E İMAM HATİPLİLER ADINA YAZILMIŞ MEKTUBU SUNMAKTAN GURUR DUYUYORUZ...

Ekm

Kariyer ve Kişisel Gelişim Programı İle Ritmini Yakala.

1. Modülümüz Kendini Tanıma ile çevrim içi gerçekleştirdik. 

 Senin Renklerin Neler? Her renk güzeldir. Bu bağlamda öğrencilerimize Kişilik Testi ile   Renklerimiz keşfettik. 

En önemli değerlerimiz üzerine düşünüp, hangi mesleğin hangi değerleri gerektiği üzerine beyin fırtınası yaptık. 

Kendi ritmimizi yakalamak için  ilk adım kendini tanıma ile ilk oturumumuzu tamamladık.

Ekm

Şehit Osman Yılmaz Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde Kariyer Günleri başladı. Her ay bir mesleki kariyeri olan şahsiyetleri okulumuzda öğrencilerimizle buluşturmayı planladık. Okulumuzun rehberlik hedefi  'Mesleki İlgi, Değer, Yetenek ile Kişilik Özelliklikleri' ile Mesleğin Özellikleri, üniversite süreci, mezun olunca iş durumları, kazancı gibi konularda öğrencilerimizle deneyimlerin paylaşıldığı günde  ilk konuğumuz Av. Hilal TUNÇ GÜN.

Ekm

 

 Pozitif Psikoloji ve Araştırma Enstitüsünde koordinatörü  Dr. Faruk Öndağ okulumzda seminer vermiştir.kendisine katılımından ve öğrencilerimizin geleceğine ışık olacak sunumundan dolayı teşekkür ederiz.

Eyl

‍️‍️Yaşadığımız yüzyılda teknolojinin  gelişmesi, artan seçimler, hızlı değişim ile Kişisel Gelişime yatırım yapılması her zamankinden daha çok önem kazandı.

‍️Hele bir lise öğrencisi iseniz, belirsizlik, fazla seçenekten kaynaklı kararsızlık ve gelecek kaygısı, ergenlik süreci içerisinde zorlayıcı oluyor.

‍️Bu “Kariyer ve Kişisel Gelişim” programda pozitif psikoloji biliminin bize sundukları ile gençlerin;

️Kendilerini daha iyi tanımalarını,

️Hedeflerini belirlemelerini,

️Bu hedefe giderken iç motivasyon kaynaklarını keşfetmelerini,

️Kendi değer ve yeterliliklerini farkına varmalarını,

️Stres ve duygu yönetiminin ana unsurlarını,

️21.Yüzyılın olmazsa olmaz iletişim becerilerini,

️Ve tüm bu aşamalarda ihtiyaç duyacakları zaman yönetimi ve verimli çalışma tekniklerini işlemeyi,

Bu programda gençlerin ihtiyaçları olan hedeflerini gerçekleştirecek çalışma ritmini yakalamalarını ama en önemlisi hayatları için değerli Lise döneminde hem mutlu hem başarılı sonuçlar almalarını umuyoruz

Eyl

Mevlid-i Nebi münasebetiyle okulumuzda düzenleyeceğimiz programımıza tüm öğrenci ve velilerimizi bekliyoruz. 

Eyl

Rehberlik  Servisi  olarak Ritmini Yakala diyerek 12.sınıflarla üniversite hazırlık sürecini başlattık. 

Bu dönemin öğrencilerimizin her biri için etkili, eğlenceli ve keşifli olması için öncelikle Ritmimizi Yakalıyoruz.

Her bir öğrencimizin birbirinden farklı noktalarda, farklı koşullarda ve farklı özellikleri olduğunu kabul edip kendilerine uygun bir program hazırlamak için Rehberlik Servisi olarak öğrencilerimizin yanınızdayız.

Eyl

2023-2024 Eğitim- Öğretim Yılı Mesleki Gelişim Dönemi, Eğitim Ortamlarında Dijitalleşmenin Psikolojik ve Sosyolojik Etkileri sunumu Psikolojik Danışman Sibel AYDENİZ tarafından tüm öğretmenlerimize yapılmıştır. Dijitalleşmenin Psikolojik Etkileri Sanal Dünyada Zihinsel Sağlık ve sosyolojik etkileşimleri Toplumsal Değişim ve İletişim, Dijitalleşme ve Etik ve Sağlıklı Dijital Yaşam için Beceriler konuları değerlendirilmiştir.

Tem

2023 YKS Tercih Danışmanlığı, okulumuzda 27.07.2023-08.08.23 tercih sürecinde 9.00-15.00 arasında Rehberlik Servisi'nde yapılmaktadır. 

Tercih Sürecinde Önemli Notlar

Yerleştirme Mantığı

• Aynı programı seçen adaylar puan (sıra) üstünlüğüne göre yerleştirilir.

• Yerleşme şansı açısından adayın kendi tercih listesinde o programı kaçıncı sırada tercih ettiğinin önemi yoktur.

• Tercih listesini aday, en çok kazanmak istediği programdan başlayarak sıralamalıdır.

• Tercih listesinde aday bir programa yerleştirilirse, sistem adayın o sıranın altında ki tercihlerine bir daha bakmaz.

Adım Adım Tercihler

24 tercih

Başarı sıramıza göre tercih yapacağımız alt ve üst aralığı belirleyin. (örneğin +%20 - %30 o

labilir). Sınır belirleme puan türüne, bölüme, lisans ve ön lisans programına göre değişir.

Kullanacağımız tercih sayısının üçte birini başarı sıramızın önündeki yerlere ayırabiliriz.

Listeyi başarı sırasına göre sıraladıktan sonra kişisel istek ve eğilimlere göre (ücret, o turduğunuz yere yakınlık vb.) yerlerinde değişiklikler yapabilirsiniz.

Aday tercihlerini en çok kazanmayı istediği bölümden başlayarak yapmalı ve tercih listesinin en sonundaki bölümü kazandığında da sevinmelidir.

 TERCİH LİSTESİ

24 tercih

1- 3 TERCİH: HAYALLER

4-15ARASI TERCİH: GERÇEKLİKSINIRLARI 100bindeki aday ; 70 bin – 130 bin

16 – 20 ARASI TERCİH: GÜVEN SINIRLARI 100 bindeki aday: 130 – 170 bin

21 – 24 ARASI TERCİH: ARKAYA YASLANMA 100 bindeki aday: 170 – 300 bin

Tercihlerde Önemli Noktalar (Genel Olarak)

Genelde 100bin sıralamaya kadar alan bölümlerin tercihlerinde büyük oynamalar olmaz.

Sırasıyla SAY – EA

SAY: Tıp, eczacılık, diş hekimliği gibi bölümlerde çok büyük- öngörülemez sıra kaymaları genelde gerçekleşmez.

EA - Psikoloji – hukuk devlette büyük sıra kaymaları olmaz.

Başarı sıraları 150-200 binlerin üzerine çıkılan bölümlerde genelde hareketlilik daha fazla olur.

Vakıf üniversitelerinin %50 ve özellikle ücretli bölümlerinde hareketlilik daha fazla olur.

Bu nedenle geniş aralıktan yazılmalıdır.

 Tercihlerde Özet Olarak

Son 3 yılın sıralamaları ( Son yıl öncelikli olarak) kontrol edilir. O bölümde kontenjan değişimi varsa dikkate alınır

O üniversitede ilgili bölüm kontenjan değişimi dikkate alınır.

TERCİH HATALARI

Sadece 3-4 program yazıp tercih yapmak. Birkaç tercihle tercih listesini göndermek.

24 tercihi de doldurmak zorunda hissetmek. Puanıma yazık olacak bir yere yerleşsem yeterli!

Geniş aralıktan tercih yapmamak.

YKS Sonuç belgesini doğru yorumlamamak. (Sonuç belgesine bakarak tercih yönlendirmesi yapmak gerekir) Tercihlerde özel koşulları dikkate almadan tercih yapmak

Normal tercih döneminde tercih yapmayıp ek tercihleri beklemek