T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / MALTEPE - Şehit Osman Yılmaz Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Kişisel ve Kariyer Gelişim için Ritmini Yakala  rehberlik mottomuzla öğrencilerimize çevrimiçi Mesleki Eğilim Belirleme Envanteri uyguladık.  

Nis

Okul Spor kulübü olarak 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinlikleri çerçevesinde  geleneksel çocuk oyunlarımızı yaşatmak amacıyla düzenlediğimiz 5 taş yarışmamızı gerçekleştirdik. Katılım sağlayan 6. Sınıf öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Nis

11. ve 12. sınıf öğrencilerimizle İbn-i Haldun Üniversitesi'ni zitaret ettik. Üniversitenin öğrencilere sağladığı imkanlar ve üniversitede bulanan bölümler hakkında bilgi aldık. 'KENDİ MARKANI OLUŞTUR, SEN MARKA OL'    sözünü de RİTMİMİZİ YAKALAYARAK gerçekleştirebiliriz. 

Nis

Öğrencilerimizin düşünme becerilerini geliştirmek, kendi ve çevresinin farkındalığını arttırmak ve kendi potansiyelleri bağlamında harekete geçirmek için onlara gösterilen resmin ne anlama geldiğini , yansımalarını sorduğumuz sınıf rehberlik etkinliği yaptık. Öğretmenlerimizle de bu resim üzerine fikirlerimizi paylaştık.  Amacımız öğrencilerin kendi farkındalıklarını oluşturup, kendi ritimlerini bulup düşüncelerini yaşama yansıtmaları.

Okulumuzun ilk mezunlarından 3. sınıf PDR öğrencisi Sare Nur ve arkadaşlarıyla da okullardaki eleştirel düşünme üzerine görüşmeler yaptık. 

Nis

Turizm Haftası kapsamında öğrencilerimiz, ülkemizin turizm potansiyel değerlerini pano çalışmasıyla sergilediler.

Nis

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KAPSAMINDA BİLİNÇLENDİRME

Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade etmektedir.

·         Adınız soyadınız,

·         T.C. Kimlik bilgileriniz, T.C. kimlik numaranız, pasaport numaranız,

·         Doğum yeriniz ve tarihiniz,

·         Cinsiyetiniz,

·         Adresiniz,

·         Telefon numaranız,

·         E-posta adresiniz,

·         Resim, görüntü, ses kaydınız,

·         Hobileriniz,

·         Etkileşimde bulunulan kişiler,

·         Aile bilgileri,

·         Sağlık bilgileri gibi kişiyi doğrudan ya da dolaylı olarak belirlenebilir tüm veriler kişisel veri olarak kabul edilmektedir. Takma isimler de tek başına veya başka kaynaklarla birleştirildiğinde kişiyi tanımlamayı sağlayabilecek nitelikte ise bu tarz veriler de kişisel veri olarak kabul edilir.

İnternet ortamında yapılan her paylaşım, girilen her veri, size ve bilgilerinize ulaşmak isteyen kötü niyetli kişiler tarafından kullanılabilir. Özellikle sosyal ağlarda paylaşılan bilgiler. Paylaşım yapmadan önce ne gibi sonuçları olabileceği konusunda iyi düşünmek gerekir. 

Akıllı telefonlara indirilen uygulamalarla küçük bir pop-up ile rızanızla onayınızı alıp, telefonunuzdaki bilgilere ulaşılabilir ve bunlar paylaşılabilir.

Kişisel Verilerimizi Nasıl Korumalıyız?

1.      İşlem yapmak istediğimiz platformların kullanım sözleşmesi ve gizlilik politikalarını okumak. İlgili sayfanın hakkımızda kısmını okumak.

2.      İndirdiğiniz uygulamalar sizden hangi bilgileri istiyor iyi analiz etmek.

3.      Çok fazla kullanmadığınız uygulamaları telefonunuzda indirmemek ve telefonunuzda tutmamak.

4.      İndirdiğiniz uygulamalar hangi hesaplarla senkronize olduğuna dikkat etmek ve senkronize olmasını istemediğiniz hesaplarınıza erişim izni vermemek.

5.      Telefon ayarlarınızdan hesaplarınızı, uygulama yöntemi, konum servisleri ve güvenlik uygulamalarınıza tekrar gözden geçirmek. Sosyal ağlarda gizlilik ve güvenlik ayarlarını okuyup ona göre izin/onay vermek.

6.      Her yerde şifreleme kullanmak. Kişisel verilerinizi korumanın en iyi yolu başkalarının erişmesini önlemek ve verilerinizi şifrelemektir. İlk adım dosya depolarınıza şifre koymaktır. İkinci adımda ise ssl şifreleme ile çalışan web siteleri kullandığınıza emin olmaktır. Bir web sitesinin adresi "https: //" ile başlıyorsa veya web tarayıcınızın adres çubuğunda sitenin adının önünde bir asma kilit simgesi görürseniz şifreli olup olmadığını anlarsınız. Verilerinizi güvende tutmak için şifrelemeyi kullanmanın başka bir yolu, nereye giderse gitsin tüm internet trafiğinizi şifreleyen kullanmaktır.

7.      Çevrimiçi ayak izinizi en aza indirin. Kullanmadığınız hesaplarınızı bulun ve bunları çevrimiçi ortamdan silin. Hesaplarınızı kolayca yönetebileceğiniz şekle getirecek kadar aza indirdiğinizde ikinci olarak yapacağınız şey hesaplarınızı belirli gruplara ayırmaktır. Ayrıca en önemli basamak asla silmeyeceğiniz hesaplarınızı güvenilir bir e-posta adresine bağlamaktır.

 

Sizden kişiler ya da kurumlar kişisel bilgilerinizi istediğinde, yapılacak işlemler ve sizin haklarınız konusunda sizi aydınlatmakla yükümlüdürler.  Bilgileri niçin topladıkları, ne kadar süre saklayacakları, başka kurumlar ve kişilerle paylaşım yapmayacaklarına dair sizi bilgilendirmeleri gerekir.

Kişisel Verilerin Korunmasına Kanunu

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (kısaca KVKK); 7 Nisan 2016 tarihinde resmî gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.  Kanunun amacı, kişisel verilerin işlenme şartlarını, kişisel verilerin işlenmesinde kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını, kişisel verileri işleyen kişilerin uyacağı usul ve yükümlülükleri kapsar. Kişinin mahremiyetinin korunması ile veri güvenliğinin sağlanması da bu kapsamda değerlendirilmektedir. KVKK kanunu ile, kişisel verilerin sınırsız biçimde ve gelişigüzel toplanması, yetkisiz kişilerin erişimine açılması, ifşası veya amaç dışı ya da kötüye kullanımı sonucu kişilik haklarının ihlal edilmesinin önüne geçilmesi amaçlanır.

Kişisel bilgilerinizin işlenilip işlenmediğine dair bilgi talep etme, işlenme amacı ve amacına dönük işlenip işlenmediği ile ilgili bilgi isteme, kişisel verilerinizin silinmesi veya yok edilmesini isteme, işlenen bilgiler kanuna aykırı olarak işlenmiş ve kişiyi zarara uğratıyorsa zararın giderilmesini talep etme.

‘Bilmek Uygulamaktır’

Uzman Psikolojik Danışman

Sibel AYDENİZ

 

Nis

1-7 Nisan Ulusal Kanser Haftası (Kanseri birlikte yenebiliriz!”, “Kanserden korunabiliriz.”

 

·         Kanser, önlenebilir, erken tanı ile tedavi edilebilir bir hastalıktır.

·         Bilgi eksikliği, korku, ihmal gibi nedenlerle tanı geciktiğinde tedavi de güçleşmektedir.

·         Ülkemizde ise kanser, yıllardır en sık izlenen ikinci ölüm sebebidir. Yaklaşık her 6 ölümden biri kanser nedeniyle gerçekleşmektedir.

·         Erkeklerde akciğer, kadınlarda ise meme kanseri en sık izlenen kanser olma özelliğini sürdürmektedir.

·         Özellikle tarama programları ve kanser belirtilerinin erken fark edilmesi, teşhis ve tedavi hizmetlerine erken dönemde erişilmesi yolu ile uygulanan tedavinin yaşam kalitesine çok şey katabildiği kanser türleri göz önüne alınırsa, korunmanın önemi daha da artmaktadır.    

·         Son yıllarda yapılan çalışmalar, kanser konusunda en önemli kontrol stratejisinin korunma ve erken teşhis olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Bu kapsamda; kanserojen maddelerin tespiti, risk faktörlerinden kaçınma, önleme, korunma, tarama ve erken tanı en önemli kanser kontrol stratejileri arasında yer almaktadır.

·         Birçok kanser, bir şeylerin yolunda gitmediğini gösteren erken belirti ve semptomlar gösterir. Bunlara meme, rahim ağzı, kolorektal, deri, ağız ve bazı çocukluk çağı kanserleri dahildir.

Kanserle Mücadelede Neler Yapılabilir?

Sağlıklı bir birey olmak sizin elinizde!

Bireyler olarak, sağlıklı ve aktif bir yaşam tarzı sürdürmek, alkol, tütün ve aşırı/uzun süreli güneşe maruz kalmaktan kaçınmak da dahil olmak üzere sağlığımızın sorumluluğunu üstlenebiliriz.

Okullar kanser risk faktörleri hakkında bilgi sağlayabilir ve çocuklar, ebeveynler, aileler, toplum genelinde sağlıklı davranışların savunucuları Özellikle iyi beslenmeyi ve fiziksel aktiviteyi destekleyen bir ortam geliştirebilirler.

İşverenler, işyerinde asbest ve diğer işyeri kanserojenleri gibi kansere neden olan maddelere mesleki maruziyeti önlemek için işyerinde politikalar uygulayabilir, ayrıca dumansız alanlar oluşturabilir ve çalışanları arasında fiziksel aktiviteyi ve sağlıklı beslenmeyi teşvik edebilir.

Şehirler ve topluluklar (Hasta Dernekleri, Uzmanlık Dernekleri ve ilgili diğer sivil toplum kuruluşları) vatandaşlarının sağlığını ve refahını geliştiren ve koruyan kaliteli bir kentsel çevrenin yaratılmasında öncülük.(bilgiler Halk Sağlığı Toplum Merkezi internet sayfasından alınmıştır.)

Farkındalık ve Bilinç Düzeyinin Artırılması için öğrencilerimizle okulumuzda çalışmalar yaptık.

Mrt

 

Öğrenme Stilleri ;

Her öğrencinin bilgiyi öğrenirken ve hatırlarken; kendine özgü kullandığı yollardır.

Öğrenme stilini keşfetmek akademik ve sosyal başarıyı arttırır.

Her birey birden fazla öğrenme stiline sahip olabilir ve bu öğrenme düzeyini farklı düzeylerde kullanılıyor olabilir.

Öğrenme stilleri değişmez değildir, değişebilir.

Öğrenme Stilleri 

1. GÖRSEL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP OLANLAR;

Bilgi görsel ve yazılı bir şekilde sunulduğunda en iyi şekilde öğrenir.      Bu öğrenciler genelde sessiz bir ortamda ve yalnız çalışmaktan hoşlanırlar. Ayrıca bilgileri hatırlamak için zihinlerinde canlandırırlar. Ders çalışırken renkli kalemler kullanabilir. Düzenli not tutup, kavram haritaları kullanabilir.Konularla ilgili videoları, sunumları, araştırmaları inceleyebilirler.

2. İŞİTSEL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP OLANLAR;

Bu öğrenme stiline sahip insanlar, bilgi sözel olarak sunulduğunda en iyi şekilde öğrenir. Bir sınıf ortamında dersi dinleyerek ya da grup tartışmalarına katılarak daha iyi öğrenirler. Bir şeyi hatırlamaya çalıştıklarında genellikle yüksek sesle tekrar eder, bilginin açıklanış şeklini zihinlerinde tutmaya çalışırlar. Öğrenmesi zor ve yeni konulara çalışırken sesinizi kaydedip, tekrar dinleyebilir. Aynanın karşısına geçip çalıştığınız konuyu kendinize anlatabilir, Bir konuyu pekiştirmek için arkadaşlarınızla konuyu tartışın yada anlatım yapabilirler.

3.DOKUNSAL ÖĞRENME STİLİNE SAHİP OLANLAR;

Bu öğrenme stiline sahip insanlar, fiziksel olarak bir faaliyeti yaptıkları zaman en iyi şekilde öğrenirler. Sınıf ortamında materyalleri kullandıkları ve onlarla deneme yaptıklarında en iyi şekilde öğrenirler. Birçalışmaya başlamadan önce zihinlerinde canlandırır, sonra çalışmayı yapmaya başlarlar.

Uzun süre hareketsiz olmak zor olacağından ders çalışırken pomodoro tekniğini kullanabilir,Aldığınız notları tekrar yazarak çalışabilir,Aldığınız notları tekrar yazarak çalışabilirler.

Öğrencilerimize çevrimiçi olarak Öğrenme Stilleri Envanteri uyguladık. Öğrenme stilleri envanter sonuçlarını rehberlik servisinden alabilir, çalışma sürecini değerlendirebilirsiniz.

 

Mrt

Bilim ve Teknoloji Haftası etkinlikleri kapsamında okulumuz Fen Bilimleri Öğretmeni Nehir Düz, ortaokul öğrencileri ile birlikte ‘Bilim ve Teknoloji’ temalı pano hazırlamış, bu kapsamda okul genelinde çeşitli deney ve etkinlikler gerçekleştirmiştir.

Mrt

Okulumuz Matematik öğretmenleri ve öğrencileri Pİ günü programı kapsamında eğlenceli bir o kadar da öğretici etkinlikler düzenlediler öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

Meslekle ilgi, değer, yetenek ve kişilik özellik ilişkisi olan okul rehberlik hedefimiz doğrultusunda, Bilgi Üniversitesi işbirliği ile Uluslararası İlişkiler,  Bilişim Güvenliği Teknolojileri, Sağlık bölümleri hakkında bilgi aldık. 

Mrt

01-07 Mart 2024 Yeşilay Haftası ilçe etkinlikleri Öğrenci Meclisleri Projesi kapsamında Akran Danışmanlığı ile öğrencileriimiz deneyimlerini anlatıyor. Lise sürecinde sosyal, akademik ve teknolojik anlamda deneyimlerini paylaşıyorlar. 

Mrt

Yeni bir proje ile karşınızdayız! Okulumuz öğretmeni Ömer Yalçın'ın editörlüğünde başlayan "Sesli Çizgi-Hikâye" projesinin ikinci ürünü "Üç Soru" sizlerle...

Çizim: Elif Korkmaz

Uyarlama: Hümaya Khan

Seslendirme: Mustafa Ceylan

Mrt

Yeni bir proje ile karşınızdayız! Okulumuz öğretmeni Ömer Yalçın'ın editörlüğünde başlayan "Sesli Çizgi-Hikâye" projesinin ilk ürünü "Deli Doktor" sizlerle...

Çizim: Büşra Karaçam

Uyarlama: Feyza Acar

Seslendirme: Mustafa Ceylan

Mrt

Okul Portfolyö Projesi kapsamında okulumuz paydaşlarıyla ilişkiler, projeler, sosyo-kültürel faaliyetler, akademik başarılar ve yarışmalar üzerinden değerlendirilmiş olup imam hatipler arasında maltepe birinci, İstanbul genelinde 17. Olmuştur. Çalışmalarıyla okulumuza katkı sağlayan tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.